Tuesday, July 5, 2011

(Kawan)

salam semua ^.^

"irah,awk patut rasa bertuah,sbb ramai kawan,saya xdop kwn pon,even satu bilik satu cos,dia boleh mengumpat terang - terangan belakang saya,awak bertuah irah"

hmm..syerah pon terkedu dgor dia kabo gini(kecek ganu sket)haha.-_-.mood serius.huihui..

"xtahulah knapa,sejak dari skola rendah lagi,saya xpunya kawan..irah rasa ape yg org xsuka dgn diri saya?"

"tasnim(bukan nama sebenar),jgn gitu,syerah kan ada.syerah kwn awk jgk..syerah xde ape nak komen pasal diri tasnim.u'r nice dear.mybe atas org kot.u know me my dear,syerah xkesah pon,asal msg2 respect each other"

"tahu,2 kata irah,irah baek..(igoo,,time nie hidung kembang 10 inci).tapi org laen?"saya nk ramai kwn mcm irah jgk.kwn2 lama contct,ada bestfren..saya xpunya apa2..T_T"

(dia nnges..syerah?syerah nnges gak la.pantang ad babak2 air mata nie)

ape nk buat nie,nk bagi coki2 pon xde.:D..syerah just bg semangat sekadar yg mampu..tiada apa yg boleh kita banggakan dengan sahabat yg ramai,belum tentu sahabat yg ramai tu akan tolong kita suatu hari nnti..yg slalu berada disisi kita,di kala sedih..gembira..YANG MAHA KUASA..family..saudara mara..yes!its a fact that we need a fren,,but how many frens that can accept, share, and exchange the life support.??

Teman yang paling baik adalah... apabila kamu melihat wajahnya, kamu teringat akan Allah, mendengar kata-katanya menambahkan ilmu agama, melihat gerak-gerinya teringat mati..

“Sebaik baik sahabat di sisi Allah ialah orang yang terbaik terhadap temannya dan sebaik baik jiran disisi Allah ialah orang yang terbaik terhadap jirannya” (H.R al-Hakim)

Pendek kata sahabat boleh menentukan corak hidup kita. Justeru, jika salah pilih sahabat kita akan merana dan menerima padahnya ha,ingat yer.^.^. Selari dengan hadith Rasululah saw yang bermaksud: “Seseorang itu adalah mengikut agama temannya, oleh itu hendaklah seseorang itu meneliti siapa yang menjadi temannya” (H.R Abu Daud).

SAHABAT yg beriman ibarat mentari menyinar…
SAHABAT yg setia bagai pewangi mengharumkan…
SAHABAT sejati mnjd pendorong impian…
SAHABAT berhati mulia membawa kita ke jln TUHAN…
weweeit:D

ingat,sahabat yg baik,yang berakhlak mulia membawa kita sampai ke syurga!masyaALLAH..ukhwah itu indah jika kita bajai dengan keikhlasan & kejujuran..& juga mencintai hnya kerana ALLAH S.W.T.MasyaALLAH,sahabat2ku kita sedang menuju halawatul iman!alhamdulillah
maka dgn itu..pilihlah sahabat yg sebaiknya..berkawan biar seribu,bercinta biar 100..eh..terlebih suda..bercinta biar SATU..:)

dengan ini..syerah nak mengucapkan jazakillah khoiran kepada semua sahabat2..yang selama ini sudi menerima kelemahan & kelebihan diri ini..syerah mohon maaf jika ada buat anda semua terasa hati dengan perangai,kata2 syerah yg sometimes unexpected ..:'(.maaf ya?

specially dedicates to my beloved best frens ever: Nurul Hidayu,Nazirah,Faten Fatehah,fatnin

(Group keta Mary*ama,ida,ina),rabiatul adawiyah,zahidah,trah,ain,nadiah,wan ramai lagi la.haha.byk sgt..xtersebut..

3 words for u..I LOVE U..

Saranghae...

0 Purple.Lover: